Aller au contenu

Messages recommandés

Posté(e)

Je voudrais sélectionner certains sommets d'une maille 3D (PolygonMesh) avec la commande ssget.

(ssget [sel-method] [pt1 [pt2]] [pt-list] [filter-list])

Il y a une méthode de sélection qui doit permettre de faire ce que je veux, mais laquelle ?

D'après l'aide, il me semble que (ssget ":N") doit répondre à mon besoin, mais je ne comprend pas bien l'explication de l'aide.

:N Call ssnamex for additional information on container blocks and transformation matrices for any entities selected during the ssget operation. This additional information is available only for entities selected via graphical selection methods such as Window, Crossing, and point picks.

Unlike the other object selection methods, :N may return multiple entities with the same entity name in the selection set. For example, if the user selects a subentity of a complex entity such as a BlockReference, PolygonMesh, or old style polyline, ssget looks at the subentity that is selected when determining if it has already been selected. However, ssget actually adds the main entity (BlockReference, PolygonMesh, etc.) to the selection set. The result could be multiple entries with the same entity name in the selection set (each will have different subentity information for ssnamex to report).

Si quelqu'un comprend comment ça marche, merci de votre aide ...

C'est au pied du mur que l'on reconnaît le maçon ! (Anonyme)

C’est en restant au pied du mur qu’on ne voit que le mur (Anonyme aussi)